Facebook testuje nowy format reklamy, Instagram albumy fotograficzne, a LEGO uruchomił nową sieć społecznościową. Takiego tygodnia w social media dawno nie było!
Powierzchnia reklamowa na Facebooku powoli się wyczerpuje. Firma poszukuje więc nowych przestrzeni i okazuje się, że znalazła je na Messengerze. To ważna wiadomość, ale newsem tygodnia jest zdecydowanie uruchomienie własnej sieci społecznościowej przez LEGO. Dzięki temu widzimy, że miejsce w Internecie na nowe platformy jeszcze się nie wyczerpało. Ponadto dzieci poniżej 13 roku życia będą miały bezpieczniejsze miejsce do utrzymywania wirtualnych kontaktów niż Facebook.
To jeszcze nie wszystko.
1. Facebook uruchamia testowanie reklam na Messengerze. Nie jest to zaskakująca wiadomość, bo już rok temu platforma się do tego przymierzała. Teraz nadszedł czas. Firma zaczyna testować reklamy na Messengerze jako część "bardzo małego testu w Australii i Tajlandii". Niektóre firmy na tych rynkach będą mieć okazję, żeby zobaczyć wyświetlenia swoich reklam pod ostatnimi rozmowami na ekranie głównym Messengera.
Dobra wiadomość jest taka, że testowane reklamy nie zaczną się nagle pojawiać w rozmowach. Aby je zobaczyć, użytkownik sam będzie musiał wyrazić taką chęć lub otwarcie rozpocząć rozmowę z marką na platformie.
2. Są już klikalne snapkody na Snapchacie! Podczas gdy idea kodów QR może wydawać się nieco przestarzała, snapkody są bardzo użyteczne dla platformy, która nie ma wyraźnego sposobu przekonwertowania wizerunku na potencjalnych klientów. Nie jest to nowość - snapkody były już kopiowane na innych platformach od 2015 roku. QR Snapcodes oferują możliwości dla wydawców i reklamodawców do generowania ruchu na ich witrynach za pośrednictwem platformy social media.
3. Już niedługo użytkownicy Instagrama będą mogli wysyłać wiele obrazów w poście. Nowa funkcja brzmi i wygląda dokładnie jak Facebook Albums. Sprawdzi się szczególnie wtedy, kiedy opowiadając historie, użytkownik będzie chciał przesłać maksymalnie 10 zdjęć w jednym poście.
Nowa możliwość jest obecnie testowana na wybranej grupie użytkowników, później ma pojawić się w aplikacji dostępnej dla konsumentów. Dokładnej daty nie znamy, pozostaje tylko czekanie na określony termin.
4. Facebook chce uczyć ludzi, jak poprawnie wymawiać imiona. Bardzo prawdopodobne, że przynajmniej raz nazwisko każdego człowieka zostało wypowiedziane w nieprawidłowy sposób. Facebook chce to zmienić.
5. Wiele osób postrzega Lego jako markę aspiracyjną w social media. Tym razem, aby zadowolić swoją grupę docelową, postanowiła stworzyć sieć społecznościową Lego Life poświęconą pasjom najmłodszych. Platforma jest dostępna dla dzieci w wieku 5-13 lat. To idealne rozwiązanie dla młodych osób, które kochają Lego, a równocześnie chcą mieć swoje konto w sieci.
Aplikacja jest dostępna na iOS w 17 językach, w 2017 roku ma pojawić się na Androidzie. Pozwala użytkownikom obserwować, co budują inni, dołączać do grup tematycznych oraz odkrywać poufne informacje o swoich ulubionych bohaterach Lego. Ponadto, użytkownicy mogą brać udział w tworzeniu i dekorowaniu budynku, rozwiązywaniu quizów oraz zdobywaniu nagród.
autor: Anna Dziedzic
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://beta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/top-5-social-media-news-ostatniego-tygodnia